(01-01-2025, 07:34 AM)gon Wrote: Hello!
How can I get network support?
The “Network” folder is always empty, no devices or computers that are in the network are displayed. This applies to the sources as well as to the target.
(In Win 10 Explorer / Network the display is correct, all devices are displayed)
Du hast Recht, Computer werden nicht angezeigt, wenn man "Netzwerk" direkt in Hasleo Backup Suite verwendet. Das könnte ein Fehler sein, den man sich mal näher anschauen müsste.
Das Problem lässt sich bei mir unter Windows 11 24H2 reproduzieren.
Was du aber tun kannst:
- Verwende direkte Netzwerkpfade. Einfach den UNC-Pfad aus dem Explorer kopieren, im HBS-Fenster "Durchsuchen" einfügen und Enter drücken.
- Schneller geht's mit Tastaturkürzeln: Explorer: Strg+L, dann Strg+C zum Kopieren. Dann in HBS: Strg+L, dann Strg+V zum Einfügen, Enter drücken.
- Unten hab ich Dir ein Beispiel mit deutschen Screenshots für den Pfad "Netzwerk > nas > backups" (UNC-Pfad wäre hier "\\nas\backups") angehangen.
Hoffe das hilft
--- English translation
You're right, computers are not shown when using "Network" directly in Hasleo Backup Suite. This might be a bug worth looking into.
I can reproduce the same thing in Windows 11 24H2.
What you can do:
- Use direct network paths. Just copy the UNC path from your Explorer, paste it in the "Browse" window in HBS and hit enter.
- Quicker with keyboard shortcuts: Explorer: Ctrl+L, then Ctrl+C to copy. Back in HBS: Ctrl+L, then Ctrl+V to paste, hit enter.
- Below is an example with screenshots for the path "Network > nas > backups" (UNC path would be "\\nas\backups" here).
Hope that helps
--- Screenshots